Zwrot z US
Aby odzyskać 700,- z Urzędu Skarbowego należy spełnić warunki :
1) rozpocząć prowadzenia ewidencji sprzedaży przez podatnika przy użyciu kasy rejestrującej zakupionej w okresie obowiązywania potwierdzenia, o którym mowa w art. 111 ust. 6b ustawy;(czyli w okresie ważności tzw. "homologacji" kasy on-line)
2) posiadać faktury potwierdzającej zakup kasy rejestrującej oraz dowód zapłaty całej należności za jej zakup.
Tym samym przestają być obowiązkowe czynności, które należało wykonywać dotychczas.
Wyjątkiem są sytuacje, gdy występujemy o zwrot kwoty ponieważ nie jesteśmy płatnikami VAT (lub mamy zwolnienie przedmiotowe - tj. sprzedajemy wyłącznie produkty zwolnione z VAT). Wtedy do naszych obowiązków należy :
Złożyć wniosek do właściwego naczelnika urzędu skarbowego, w miesiącu następującym po miesiącu, w którym rozpoczęto prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Wniosek ten zawiera:
1) imię i nazwisko lub nazwę podatnika, jego dane adresowe oraz numer identyfikacji podatkowej
2) numer rachunku, na który należy dokonać zwrotu.
Do wniosku należy dołączyć:
1) kopię faktury potwierdzającej zakup kasy rejestrującej wraz z kopią dowodu zapłaty całej należności za jej zakup;
2) kopię raportu fiskalnego miesięcznego wystawionego przy użyciu kasy rejestrującej potwierdzającego prowadzenie ewidencji sprzedaży;